divendres, 4 de juliol del 2014

8bit Pseudo-Theremin (part 1)

Fa una parell de setmanes vaig tenir la sort d'assistir a la Mini Maker Fair Barcelona. Com ja va passar l'any passat, el principal atractiu seguien sent les impressores 3D (i no és per menys) però també hi havia molts altres projectes interessants i vaig sortir amb moltes idees.

Un d'aquest projectes va ser l'estand de Rockin' Tec Projects, on tenien un aparell anomenat RTP's etherial-arpeggiator. Aquest prototipus usava dos sensors d'ultrasons, arduino, i un programa de l'estil Pure Data, per fer quelcom que només pot ser descrit com un Theremin per a música electrònica. Per desgràcia l'únic vídeo que hi ha està a la pàgina de Facebook del projecte i no es pot fer embed.

Com a afegit, als pocs dies vaig trobar-me, a la pàgina Thingivers, amb un model 3D per imprimir que formava part d'un projecte anomenat VIA (Visual Impairment Aid). De nou, un arduino i un sensor de distància, aquest cop acompanyat d'un brunzidor.



Això ha fet que em piqui la curiositat i m'he proposat fer un pseudo-theremin de 8 bits. Si ve no crec que arribi tant lluny com els dos projectes anteriors ni que tingui cap utilitat real, sí que em servirà d'excusa per anar fent proves. Si tot va bé, durant els pròxims articles aniré explicant pas a pas el que vaig fent perquè serveixi a mode de tutorial.